Friday, February 24, 2012

Inovasi dalam hidup anda...

Sejak balik dr meeting inovasi awal Februari tu..kerap gak dgr psl inovasi... sana sini citer psl inovasi... dlm media cetak dan media x cetak...senang citer dlm media massa seme citer psl inovasi...

From my personal point of view lah kan... inovasi covers all aspect of our lives... x semestinyer inovasi ni perlu penghasilan produk pd org awam... tp...... aku tgh dok pk2.. psl inovasi ni..ehh... nk senaraikanlah ape inovasi yg aku dah wat dlm rutin harian aku..

1) inovasi dlm kerja2 rumah... of course laa.... aku ni ibu n istri bekerja ye... ms yg diberi ngn ALLAH 24 jam tu sgt lah byk mende nk diselesaikan... so ape inovasi aku?

  • bgn pg seme bhn2 memasak dah ade dlm peti sejuk..kalo nk msk ikan/ayam/daging.. biasenyer seblum tido aku dah kuorkan dr sejuk beku ke bhgn bwh..so by the time aku bgn jam 6.00am tu..dia dah cair..oppsss...pastikan jgk seme bhn mentah tu dah siap di siang ye...
  • kalo nk msk sayur2...waahhhh... ni lagi inovasi nih....hahhaha....kalo nk tau...aku x brape gune bwg2 ni... ekkekekeke.... gune kiub jek... cepat n mudah n sedap... :D *owhh... ni kene dptkan testimonial dr anak2, suami, mak aku n kak long aku ni..*
2)  next... inovasi dari segi pakaian... hahahha... dulu pakai baju kurung/kebaya g kerja...la ni..trus pakai jubah..so memudahkan nak pakai...n gosok/basuh baju pun xde la byk sgt kan?? reduce dr 2 keping..kepada sekeping jek... ngehehheheh...


3) next lagi... inovasi dr segi responsibility sharing....anak2 aku kan pompuan... so senang le nk handle... cthnyer dr segi pengajaran n pembelajaran... aku ajar si kak long -----> kak long ajar kak ngah -----> ngah ajar adik.... so xde la aku kene ajar seme 3 org tu... heeee.... jd mandur jek la...n pastikan..xde ajaran sesat!!! hahahhah...


hurmmm... takat ni jek nk share dulu... inovasi tu mmg profit oriented... but for me..profit does not mean in terms of monetary.... profit can be in terms of time, decrement of burden etc...

so secara x langsung..aku ni dah sambut le saranan PM kite utk berinovasi???

setuju x?

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...