Sunday, April 17, 2011

aNak2 kU..

sEronok bile tgk anak2 melayan si adik mandi kt sinki!hahhaha...adik tu walaupun dah hampir 3 thn..tp prangai mcm bdk kecik..bak kate ayah..terlalu di manjekan...dan aku lak...ekkekek...since dah ade anak dara besar..xde la bdn aku penat melayan karenah si kecik...si kakak2 dah bleh handle adik dia sebaik ibunyer...ni part yg besh bile branak jarak2 tau! :D

alhamdulillah..kt tpt bby sitter tu pun kak nor n familli manjekan mcm anak banak sendrik.payah tau nk cari bby sitter yg mampu layan anak kite mcm tu... alhamdulillahhh bebyk ya ALLAH..

tingat ttg kwn yg dah tukor 3 bbysitter walaupun bby dia blom pun menjelang sethn... kesian..setiap kali jumpe bbysitter...org yg jg tu x beri tumpuan penuh pd si bayi...mmg aku akui..nk cari yg betol2 blh jg bayi umur 2 bln agak payah...aku pun xtau..pdhal..jg bdk bby ni lagi senang...bkn byk ragam kalo sihat...bg susu kenyang2..pastu tido aje la kejenyer...hahahah..cume time dia jaga tu mmg kite kene tumpukan perhatian lah...dukung,lyn dia main2 etc...ngadap jek la dia 24-7... tp bdk kecik ni time dia berjaga tu bkn le lama sgt..kalo kire 9 jam ibunyer tglkan dia g keje..aku bleh confrim..cume 3 jam jek dia berjaga..the rest..tidooooooo....

ni bercakap based on experience tau...heeeeee...fakta tu ye... personal experience..jg anak sendrik, jaga adik, jaga anak sedara...semua sama jek...selagai umur dia bwh sethn..n blom pndai jln..mmg dia akn tidoooooooooooo jek...ekkekek... tp bile tibe ms dia dah dpt kaki...hahahhhh...mmg penat skit la...sebb ms tu bby masih jakun dgn kaki..so dia akn start kurang tido..n asik nk main je...

hurmmm....ms adik dulu..sib baik dpt nenekSal tu...walaupun dia jaga cume sethn stgh jek..at least lepas gak tempoh baby adik..ms adik umur 2 bln start hantar sampai la adik umur dalam sethn 4 buln bile nenek sal resign..so kene cari bbysitter baru...

payah tau!sbb aku n hubby mmg spisis cerewet cari bbysitter..bkn cerewet ape...kalo bleh dpt yg blh jg n syg anak kite mcm anak sendrik la...bkn jenis yg semata2 nk cari pendptan ngn jg anak org..n ALHAMDULILLAH...ALLAH permudahkan..trus jumpe Kak Nor..n sampai skang..adik di bwh jgaan dia...

aku x harap sgt le jenis yg bleh sumbat anak aku mkn sampai gemok ke hape...sbb aku sendrik x pandai sumbat anak2 aku sampai gemok!wakakkaka...cukuplah kalo dia sihat mental n fizikal..

oh..ni pic lama....skang kalo nk tgk si kakak..dah sama tggi mcm ibunyer...selalu org ingtkan adik badik..n skang dah pandai camera shy gituw!!! hahahha


~semoga ikatan adik beradik ni sentiasa erat sampai akhir hayat~AMIN

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger