Tuesday, March 30, 2010

Hujan Oh Hujan...

Dah lama benor aku rs x hujan mcm mlm td...huhuhu...semenjak tghari after amik kakak dr balik sekolah aku dah berdoa...mintak2 hujan trn la ptg ni...panasnyer humang aih!!! terbakar otak aku tau!!

Tup2!ptg tu dah mendung2... by the time aku g amik kak ngah..hujan renyai2 dah trn kt area peserai..alhamdulillah...tp bile balik ke area bukit perdana..xdak!!!huhuhu..hujan x sekata laa...sedey tol...sesambil masak..sesambil mulut aku bebel2...hujannn le hendaknyer ya ALLAH...mintak tlg nuetralkan kandungan asid dlm air paip tu...alhamdulillah...doaku dimakbulkan...baru jek org nk azan maghrib tu...hujan turun..memula..perlahan..makin lama makin lebat...yiipiiiiiieee!!!hujan!!!syukur pd yg maha ESA!



Kat area BP ni air paip dah dicatu...plus recently depa dah declare kate air paip mengandungi kadar acidic yg tinggi!huhuhu...ngeri nk wat minum or masak...sib baik aku mmg x bleh minum air paip kt bp ni...aku gune air gunung soga utk minum...dulu kalo masak aku bleh gak gune air paip..tp since dah ade briter kate kandungan acid yg tggi dlm air paip..trus x gune dah...masak pun gune air gunung soga...tp........nak mengambil air tu..punyer le pjg kene que! tambah2 lak skang ni..bile makin ramai org dtg nk amik air gunung tu!!! huhuhu...sib baik aku duk dkt jek...so xde le aku mcm org yg dtg dr jejauh yg bwk bertong2 tu!!!jenuh nk nunggu! la ni pun since hujan dah skit..sape nk amik air kt gunugn tu pun dah dilimitkan tongnyer...1 famili bleh amik 15 tong yg 10 liter tu jek dlm satu2 masa....huhuhu..water become very2 scarce!!!

so sbb tu aku plg ske kalo cuace mendung n hujan menunjukkan rintiknyer....tp ade gak org yg x ske hujan!!!.encik dell pg td merungut, "hujan blom brenti..mcm mn abg nk keje!!!?" heeeeeee....org mcm dia tu kejenyer kt luor bgnan..so kalo hujan...xde keje la...kalo xde keje..xde gaji laa....huhuhu..kalo dia xde gaji...pendptan aku pun kureng la...wakakak...sabo jek la..tu lah namanyer rantaian ekonomi keluarga!!! :D uhuk2..

aaahhhh...x kire...nak hujan gak!bahaya wwooooooo air berasid!!!heeeeeee... I VOTE FOR HUJAN!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger