Monday, July 5, 2010

Cerita Hantu...

Mesti korang penah dgr psl citer hantu dlm seumo hidup korang kan? at least walaupun x penah terserempak ngn hantu for sure korang penah dgr psl kisah2 hantu ye x??


Ok, harini aku share ngn korang beberape kisah hantu yg penah aku dgr or yg penah aku lalui selama aku hidup sampai harini..


Kisah hantu ms kt sekolah..dulu aku ade sorang kwn..dia ni mmg cun..form 4 dia dah tunangan..iye lah..org cantik ramai le yg merebut.. ms dia form 4 lagi dia ni selalu kene rasuk..tp ms form 5 mende tu mcm makin menjd2 lak..kdg2 dia pengsan tetibe..ade sehari tu dia pengsan kt dlm kelas..so kiteorg amik strecher n nk angkut dia g surau..aku salah sorang yg kunun2 kuat lah nk tolong angkat strecher tu..korang tau beratnyer mcm mn? makkkkk aii...mcm angkut kayu balak!gile punyer berat!! bdk tu bkn le gemok gedempol ke hape..kecik molek jek orgnyer..plg kuat pun berat dia dlm 40kg jek kot..tp berat ms aku hangkut tu..mcm angkat bob kutu tu hah kot?? so instead of 4 org yg usung..we end up usung 8 org... sampai kt surau..mata dia dah celik n kemerahan..n duk kecek klate...pekat punyer klate..jap2 ngomong siam..fuihhh...first experience aku tuh..ngeri sey..kiteorg reramai bc ayat kursi ngn ustazah..ade le dia rs pns seskit..tp xmo gak pegi2..last2 tunang dia dtg n amik dia bwk balik...dia cuti 3 hari pastu...sampai kiteorg abis skool form 5 tu dia msih blom pulih sepenuhnye...dah tu lost kontek..xtau dh ape citer..but recently jumpe dia balik dlm fb..nampak mcm dah ok je..heee...maybe momok tu dah pegi kot..


ok next..ms kt matriks..ms tu tgh musim hantu2 ni..alaaa...mcm biase le...mende ni kn mmg ade musim..hek hek..ramai yg kate kene tindih le..nampak pocong le..mcm2 lah..org mcm aku ni xde le nk percaya sgt mende2 tu..tp aku pun takot gak kan kekalo tersrempak betol ngn hantu bungkus tuh kan? tp ni mmg real..aku rs le real..sbb..aku kene tindih weih!!!sampai la ni aku msih ingat...aku tido mcm biase..xtau le kalo aku lupe nk bc ayat kursi ke hape...tp mmg aku igt sgt..aku tetibe tersedo aku nampak keadaan sekliling aku..cume aku x dpt nk membalik kan bdn aku..aku telentang mcm tu jek!dada aku rs sesak..pastu seme anggota bdn aku x dpt gerak..aku nk jerit pun x dpt!!yg aku igt ms tu aku cecepat bc ayat kursi n surah ikhlas...pastu aku cube jerit ALLAHUAKBAR!!tetibe jek bdn aku dpt mengiring...aku mmg rs mcm mimpi..tp mmg real la...


Pastu ms aku dah keje lak..ms tu aku lead bebdk fresh..baru masuk..kiteorg g camping kt kem Sungai Sudah. Aku cume mengiring jek..xde la terlibat sgt..still aku perlu ade kt situ sesama ngn bebdk baru tu dan jgk fasi2 a.k.a senior2 yg terpilih lah kan.. ketua utk program tu kiteorg jemput consultant..so depa yg lead ngn mcm2 program..ade satu mlm ni komandan tu plan nk wat burung hantu..alaa...yg mcm tgl2kan korang kt tgh2 hutan d tgh2 mlm bute tu selama lebih kurang 30 mins jek.. (yg ni aku penah kene ms kt BTN dulu)..aku x pollow...heeeee....aku kn penakot..so aku stay jek kt dewan..ms depa nk pegi tu aku tgk le gak..after depa dah depart aku pun duk jek la kt hall tu sambil tgk Tv..ms tu dah jam 12am..tapi x lama pastu aku tgk depa reramai balik..eh??pesal lak patah balik ni??mlm tu Wak Jo (komandan) tu kate..xnak wat burung hantu tu...so seme org dia soh masuk tido jek..aku tanye pasai hape?dia xmmo citer..esok jek dia kate...so the next day..pepagi lagi aku pun tanye le..menurut Wak Jo ms dia lead dak2 tu nk masuk kwsn dia nk wat burung hantu tu..dia nampak ade 'cik pon' dah nuggu bdk2 tu kt satu pokok ni... still dia g gak..tp..bdk2..korang tau le..dah reramai tu..depa ni sronok lak jengjln di bwh bintang2..depa kate nampak byk komet!!!so depa pun tego le..ehhhh..taik bintang!!! puFFff!!! mende tu meletop..kate Wak Jo..tu bkn bintang or komet or tahi bintang..yg depa nampak tu namanyer tuju2...nguhhahha...bebdk tu mn le tahu.. so sbb byk sgt yg 'follow' depa mlm tu..Wak Jo pun x brani nk tanggung risiko...so kiteorg x jd wat sesi burung hantu tuh...

korang caya x?ms aku google for ghost image kuor pic ni...dia tulis..Altantuya's ghost.. ahakss...

 p/s: ade byk lagi citer hantu..mak aku ske story psl citer hantu kt aku..aku nk citer ngn korang tp si kenit ni dah asyik nk nolong taip jek..so maybe next time yek??

ape lak citer hantu korang?share le!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger