Monday, August 23, 2010

Entry balasan untuk blog Aku Mencari cinta

Entry Jgn Malu Mengaku Bodoh dr blog Aku Mencari Cinta mmg best.. so aku pun terpanggil le untk menkepohkan diri ttg isu bodoh,memperbodohkan or diperbodohi...hek hek...

mmg kite x patut berbohong semata2 untuk berlagak sombong or nk jd Prof serba tahu... kalo x tahu..kate jek x tau..tp ade jgk setgh2 situasi yg x membolehkan kite berkata...TAK TAHU...hahhahha... hah..jgn salah faham..ni cume pandangan aku dr segi akademik jek...hek hek...kire pandangan n pendpt professional aku lah sbgai tenaga pengajar selama ni...kite tgk situasi kat bwh ni:

Dialog 1: dalam kelas Bahasa Inggeris

Ali: Madam, ape makne predicament?
Madam: ooo.... soalan yg hebat tu...bagus Ali, ade sesape yg tahu makne predicament?
*kalo anda bernasib baik ade yg tau makne tu...kalo xde..gune strategi ni plak*
Madam; ok..sesape ade kamus? Madam xnak senang2 jek bg jwpn...(heeeeeee...pdhal madam pun xtau ape makne perkataan tu).. tp nk seme org berusaha dptkan jwpan...rujuk kamus ye...

Dialog 2: Semasa sesi Viva

Panel: Could you explain the term 'equilibrium' used in ur writings and why do you choose the term?
Pelajar: The term equilibrium means bla bla bla ... as mention by Halliday...bla bla..bla (goreng jek..pdhal xtau jwpn sbnr dia..)


Kadang kala kite kene gak tunjuk pandai..dlm dunia yg serba serbi bersaing ni..ade kale kite kene licik..tunjk pandai.. tp bukan bermakne kite menipu..betol x kalo aku kate org yg pandai bercakap dia lebih berjaya dlm hidup. xkire lah kalo dia menipu pun...mcm skim cepat kaye tu kan?nape bykkk kali org2 tertipu..sbb org tu pandai cakap..meaning pandai menipu... tp org yg pandai cakap gak x semestinyer menipu..ade kalanyer..dia cume x bgtau hal sbnr jek..hek hek...maybe untk tujuan kredibiliti dan maruah diri dia gak... or untuk tujuan masa depan?sbb kalo dia terlalu jujur ms tu n purely bgtau yg dia x tau kpd jwpn tu maka dia akn terlepas peluang?so dia terpakse le corner ikot lain..heeee...x bg jwpn x tau...tp goreng le ape yg patut...


dalam kehidupan aku... mmg byk kali le aku mengelak dr memberi jwpn x tau...malahn aku rasa dah jd terbiase plak utk tidak bg jwpn TAK TAHU pd ape2 soklan pun...sbb..aku xnak menghampakan org yg bertanye tu... at least aku bg alternatif ke arah mencari jawapan tu...so dlm ms yg sama bile aku dpt soalan yg aku TAK TAHU nk jwp... aku jgk berusaha utk mndptkan jwpn..just in case org tu tanye balik kt aku...nguhahahha...or just in case org lain lak tanye mende yg sama pd aku...cthnyer soklan kuiz minggu lepas..nguahhahha...soklan "progressive syllabus in education" hape mende pun akku xtau...wakakakka...so for the mean time aku goreng jek la jwpn tu..hek hek...tp balik2 jek aku trus on tenet..cari mende tu..so cube kuor lagi soklan tu..hak hak..kompom aku jwp berkajang2...ekekkeke....



persoalannyer???ntah aku pun xtau mcm mn nk relatekan dr segi agama..tu kire menipu gak ke? dose gak ke? hurmmm..aku bkn pakar dlm bidang dose pahle ni..ape yg ade dlm dada..cukup2 mkn jek utk diri sendrik dan kdg2 aku bgtau le pendpt aku mengikut persepsi aku..maybe aku rs betol..maybe actually mende tu salah n aku xtau... apepun..as long as..aku x mudaratkan makhluk ALLAH yg lain...aku kire ok lah kot?

p/s; Selalu berdoa moga2 di berikan hidayah dan petunjuk dlm menjalani takdir ALLAH setiap hari...amin...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger