Sunday, August 22, 2010

Umrah yang Mabrur...

Td aku tgk bidio ttg artis...bidio tu highlight ttg betapa lah kite ni dah sampai ke akhir zaman bile artis2 ni mnjd sanjungan kite... Astagfirullah..terdetik di hati..aku ade sanjung artis x? bkn ape..just to check myself...ade x aku ni tergolong dlm umat2 dan hamba2 ALLAH yg terlupe?hurrmmm...setakat ni..mengikut evaluation aku sendrik la... xde lah aku tahap sanjung artis...

Artis?selebriti? bg le nama ape pun...aku just ske tgk citer or muvi yg depa berlakon..tp trus trg kate...artis Mesia mmg aku x brape minat sbb...aku mmg x brape tgk Muvi Melayu...bkn berlagak..tp..cume aku ni agak memilih..apetah lagi aku bkn kaki wayang...so once in a while kalo aku tgk wayang..aku nk duit aku yg RM8 tu berbaloi2...so instead of tgk muvi melayu..i go for Hollywood muvi...jgn kate aku x sokong filem mesia..cume aku rs..filem mesia blom berape nk berbaloi utk my hard earn money...

ok..kembali pd isu aku td... byk artis yg dah g umrah...pastu balik2...sama gak..xde perubahan...agaknyerkan..ape tujuan depa g umrah yek? kalo balik ke tanah air xde perubahan? cth yg plg best la..berdasarkan bidio yg aku tgk td..Rosnah Mat Aris..makcik tu balik2 umrah..makin2 ngn rambut belond bagai... pastu dia kate..dia xnak hipokrit kate balik umrah trus jd baik sbb dia masih gak mcm tu... hurmmm...beristigfar aku skejap... hidayah ALLAH blom sampai pd dia..kasihanilah dia YA ALLAH...

Few months ago ade kwn aku g umrah... aku ucapkan kt dia..semoga mendpt umrah yg MABRUR... dia senyum jek... mudah2an... sellau org kate Haji yg MABRUR..org x kate umrah yg MABRUR...tp nape org x kate mcm tu ek?

ade org kate umrah tu umpama haji kecil..tp istilah umrah tu sbnrnyer makne dia "melancong" or 'melawat' kalo x silap aku la...so kalo niat kite betol..kite g melawat tanah suci supaya kite mendpt keberkatan ALLAH...supaya perjlnan hidup kite sentiasa dipandu, supaya kite sentiasa mendpt hidayah drNYA..hurmm.. agaknyer..artis2 tu mmg betol2 g Mekah utk melancong yek? g shopping2 or tgk2 tpt org...xde bezanyer mcm g Paris ke..London ke kan? sbb tu le balik depa2 ni sama jek stylonyer...


ASTAGFIRULLAH.... jgnlah zuriat dan waris aku terjebak dlm dunia mcm tu.... amin..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...