Thursday, October 28, 2010

Gembengkah aku??

Ntah nape airmata ni senang sgt nk kuor....tgk citer kartun pun aku nangis...citer hindustan lagi la...meleleh leleh air mata ... tu fiksyen tu semata-mata..bkn realiti...tp...dlm realiti pun aku kuat nangis....hekss...tp xde lah aku nangis setiap ms...nk kate aku ni spisis sensitif...xde la..aku x anggap diri aku ni sensitif...

aku bkn jenis yg kene tegur mesti nangis punye..bkn...heii..aku agak taff tau orgnyer...tp...ade kala..air mata aku sennag betol mengalir....kdg2 mcm xde kene mengene jek ngn aku..tp tu yg org kate la...

Setting: Majlis Pernikahan Iwan
Venue: Masjid Pekan Nanas


Situasi: Masa iwan dah selamat nikah..dia n pengantin pompuan salam2 semua org..of course adik aku mesti salam n pelok aku..x pasal2 air mata aku kuor dah mcm pili bomba...sambil ckp..."dah kawin byk2 bersabar mengharungi cabaran baru..."

bkn patutnye aku gembira n ucapkan tahniah pd dia ke? aku punyer air mata dah ngalahkan mak aku lak kt situ...heks....tp bile namirah tanye..nape mak ina nangis? aku x dpt nk explain kt dia...heee...ntah..mcm x reti lak ms tu..tp aku explain la kt sini..maybe dgn tulisan lg senang kot nk citer...

aku nangis sbb...aku dah lalui pengalaman hidup berumah tangga...cbrannyer...ms baru2 nikah..mmg le rs syok...seronok...tp seronok tu actually dtg dgn tanggungjawab dan pengorbanan yg maha besar... hidup berumah tangga...mcm2 cabaran..kalo x thn... tu yg jdnyer bercerai berai...byk pengorbanan..bkn sekadar wang ringgit dan material aje...tp hati n perasaan..serta KEEGOOAN wanita aku....

org kata nk kawin susah...tp bg aku..nk mengekalkan perkahwinan tu lah cabran n kesusahan yg sebenar....betol x?


Setting: Selesai solat...call En Dell..

Venue: Kat Umah

Aku: Bang..td dpt sms...ayah kawan ayang tetibe jek meninggal..mcm x dgr beriter ape2 sakit ke hape...*sambil nangis terisak2*


En Dell; Nape ayang nangis? Kenal ke ayah dia?


Aku: x..cume kenal anak dia jek..sama2 keje...

En Dell:*terdiam x ckp ape* maybe x reti nk kate ape dah...


Aku: Ayg tetibe tringat abg...kalo abg tetibe tglkan ayg mcm tu..tibe2 jek..xde signal...x ready nk lepaskan abg n kene tglkan uruskan semua sorang2...*nangis lagi sampai x kuor sore*


En Dell: Ajal maut kn di tgn ALLAH....mmg ujian utk yg hidup...kene la teruskan kehidupan....kahwin jek lain...(eh En Dell ni..wat lawak lak dia..org tgh syahdu ni!!!hampess)


Aku: Abg boleh le..kalo ayang gol abg kompom kawin lain..tp kalo ayg..xmo la...maleh dah nk mulakan semuanye skali lg... leceh lah...baik dok besarkan anak2 jek...


En Dell: ye....kalo anak2 dh besar2..dah di angkut suami masing2..ayg tgl sorang gak...dah le ayg tu kuat bebel..nk bebelkan sape?abg dah xde...xkn nk gadoh2 n ckp sorang2?

Aku: tu la... baik abg jg diri lek lok...jgn mati dulu sblom ayg...

En Dell: isk..ade lak gitu..dah le mls nk layan...abg nk mandi ni...ayg ok ke abg x balik mlm ni...bdn penat...mls balik umah..sok kene g pepgi...ke nk abg balik ni?


Aku: xyah le... kiteorg ok jek kt umah ni...nk bgtau abg tu jek td... ok daaaaaa...


mcm tu la tahap kegembengan aku....laki aku kate aku gembeng n kuat nangis...tp bg aku...aku cume kuorkan toksik dlm bdn jek.............heeeeeee

~out~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger