Saturday, October 16, 2010

kEnaPa baJet pLan aKU fAIL???

haaaaaa...sempena ngn hari pembentangan bajet ni..aku rs terpanggil lak nk wat entry psl bajet gak le...hek hek...ni from my personal experience la kan... aku ni financial planner..at least for me n my family la... most of the time...errr...all of the time...En dell just bg jek duit bebuln n aku yg akan manage everything...when i say everything..it means everything la...so ape2 perbelanjaan family aku yg uruskan n byr... i try my best utk just manage and mingle around the money yg En Dell bg...so aku x penah mintak lebih...hek hek...tipu jekk...penah gak le... tp aku try utk tidak mintak lebih dr yg sepatutnyer En Dell bg bulan2..iye la..dia pun ade bajet dia gak kan?ahaksss... dia pun nk simpan duit gak kan? dia pun nk gak beli wallet ke...beli baju ke... for personal items yg aku x penah belikan sbb aku tau dia cerewet auzubillah bab2 ni... so gitu lah....

En Dell ni orgnyer debt free....hahahha...nape aku kate debt free...selain hutang2 mende wajib spt motor dia, kete famili and umah kami...dia xde hutang lain...heeeeeeeee.... lain le aku...aku ade hutang tambahan...kad kedit..hek hek...sbb..for one reason...aku ni actually BIG SPENDER gak..errrrr.....bukan suor spender tu tau...aku ni spesis yg ske berbelanja...heeeeeee.....handbag,baju2...huhu..alaaaaaa...org pompuan kan...tp..tabiat aku ialah...hutang aku..aku xmo susahkan laki aku..so aku nyr sendrik la...

so utk membolehkan aku manage everything ni..aku kene la berdisiplin wat bajet tetiap bln...byr bil2,bbysitter,sewa umah,umah sendrik,banjer dapur,van sekolah anak2,kenderaan2,petrol aku, jajan anak2 dannnnnnnn kad kedit leeeee....hek ehek...actually kalo aku betol2 follow bajet aku kan...mmg cukup le segt wit aku tu...siap bleh simpan RM1k sbln tau!!! tp...xde pun aku nyimpannyer....hahhahha...sbb..asik lari bajetttttttttt jek...

tu la...aku fikir kan..skang ni aku kene tuko style le...heeeeeee...kalo bln ni aku overbajet...bln depan aku nk make sure aku underbajet...eerrrrrrrr....bleh ka? chaiyokkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!alinworld!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger