Tuesday, September 21, 2010

Airmata Ibu Mengiringi Nur Athirah....

Dah kompom le sesgt aku ni gembeng kan??? blom pun si nur athirah g peksa pg td...air mata aku dah bergenang ms dia siap2 pg td...pastu ms dlm kete dia kol ayah dia...(En Dell x balik mlm td...keje lebih ms)..dia mintak maaf n minta ayah dia doakan dia..lg le airmata aku mcm nk menitik..dlm hati..dah besooo anak aku ni yek??

Masa dia trn dr kete td sempat lg aku jampi2 skit umbun2 dia...heeeee...ala...bc le doa yg dedulu mak aku pun wat utk aku..dulu aku nk g peksa pun mak aku wat gitu gak..heee....rs mcm nk tggu jek dia sampai abis peksa...tp xbleh le lelama..byk lagi kete nk amik giliran hantar anak dia..heee...xbleh le aku nk konker tpt park tu kan??so bergerak le gak pulang ngn berat hati...huk huk..pun airmata dah bergenang...cecpat lap sblom kak ngah nampak lak..kang x henti2 lak aku kene menjwb soklan dia kang..jenuh!!

so..gitu la..anak aku sedang berjuang ni...first day of UPSR...moga2 ALLAH terangkan hati dia n permudahkan segala soklan yg dia hadapi...mudah2an dia mendpt kejayan sebagaimana yg ALLAH berikan pd aku dulu ...ms aku UPSR dedulu la... ai dpt 5A tau!! hik hik...

hurmm...bile tgk dia 2-3 hari ni..especially semlm...nampak dia semakin matang...betol la..peperiksaan penting mcm ni actually membuatkan anak2 kite semakin matang...matang bile dia menjd takut n kecut perot semlm...ahaks...semlm dia sakit prot..cirit birit ..bkn salah mkn ke hape..tp more on penyakit psychology...aku rs dia takut yg amat sebb esok nk peksa...tu yg sampai sakit prot n cirit birit..so ape yg omak dia ni bleh buat ialah... buatkan air teh pekat..pastu bc le jampi2 skit kt dlm air..sesambil doa kuat2...hahaha ni actually saje bior dia dgr..so hati dia akn lega skit..aku doa.'YA ALLAH KURNIAKAN ANAK AKU KESIHATAN YG SEMPURNA SEBAB ESOK DIA NAK PEKSA,JAUHKAN PERASAAN GUGUP & TAKUT DIA..BERIKAN DIA SEMANGAT & KEBERANIAN UTK MNGHADAPI PEKSA"...yg magiknyer..after that trus sembuh!!! ahakss...

actually bkn dia jek yg takot..aku pun takot gak bg phak..ahakss...tp tawakal jek la...usaha dah dbuat...segalanyer terserah pd ALLAH pd segala ketentuanNYA..plus kene selalau igt..apapun yg terjadi pd kite..itulah yg TERBAEK dr ALLAh utk kite..so..kalo kite rs ape yg kite dpt tu bkn kehendak kite...just..adjust n enjoy!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...