Monday, September 20, 2010

Pekerjaan yg paling dikehendaki di masa hadapan...

Ok..ni mende yg aku bc dr yahoo...article ni diceduk lak oleh En Yahoo dr majalah Fortune...kalo nk bc original version bleh g sini....tp kalo mls...ni kt bawah aku dah summarisekan utk korang...heeeeee...lai2 mari baca...

Senarai kt bwh ni adalah bidang pekerjaan yg paling dikehendaki di US utk decade yg akan dtg...errr....dekad akan dtg tu maknenyer dlm thn2 2020 lah kan?..ok..mai2...maybe bleh gune gak info ni utk bebdk yg tgh pening nk pilih jurusan ape masuk U sok kan??

1. NURSE
pic ehsan TheStar Online


2. Network Systems and Data Analysts



 

 3. Software Engineers


 4. Biomedical Engineers


 5. Accountants and Auditors

6. Veterinarians

 ok..tu la semua senarainyer....so kalo kt Mesia ni..kalo korang takat nk keje kt Mesia jek la kan..aku rase..dr pengalaman aku menceburi bidang ni lah kan..eceh...aku rasa ade byk ruang lagi utk pekerjaan2 lain kt Mesia ni..t kalo aku ade masa...aku tulis lak idea aku psl bidang keje yg amat diperlukan di mesia ni...


oh ya...kalo tgk senarai tu...nampak mcm semua tu pun relevan utk Mesai gak kan??? hurmm..so anak2 yg la ni tgh kt sekolah menengah yg masih duk termangu2 x tau nk ceburi bidnag ape..maybe bleh gune list tu as  a guide yek!!!




Heppy Reading!!


p/s: Pic ehsan En Google n En yahoo ye!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...