Thursday, September 2, 2010

Jalan2 cari blog Nose4news...

After terbump into briter psl fake news ttg Earth Hour tu dr blog En Ben (xyah le aku link kan yek..korang dah kenal dia kan?) .. aku pun merayap2 lah cari bblog Hassan Skodeng tu....tp after baca entry2 dia..aku mmg kagum ngn dia ni... kagum sbb mmg blog dia penuh dgn entry2 ala news paper yg dia reka sendrik!!!! hahhaha.... plus... mmg entry tu nampak mcm betol2 punyer news yg di cut paste dr some newspaper ko!!!!

Aku kagum ngn cara penulisan dia...bahasa Inggeris yg dia gunakan... i wonder la...Hassan Skodeng ni malay yek??? Idea n penulisan dia mmg bagus...cumeeeeeeee.... yg nk g bc entry2 dlm blog dia kene pandai READ BETWEEN THE LINES!!! hahaha.... betol la..kalo korang x set dlm paler yg seme entry dia adalah 'parody' semata2..mmg korang igt citer tu real beb!!!!

bile bc2 balik pun..aku x salahkan dia....sbb mmg semua enrty dia adalah news-joke yg nampak gile real..tp perception org yg bc tu..nape kite mudah di tipu?nape kite mudah sgt percaya berita???nape kite ni spisis mudah sgt percaya pd news??or...sbnrnyer kite ni mmg ske citer2 yg berbaur fitnah..citer2 yg berunsurkan menjatuhkan org lain..or citer2 yg mengaibkan org lain???aku rs kalo kite mcm tu..dah mmg human nature kot manusia ni mmg ske citer2 berbaur fitnah n negatif???



Betol gak bile tgk balik dlm entry2 dia... sblom bc tu mmg dlm heading enrty tu sendrik dia ade tarok perkataan yg obviously menunjukkan news tu actually fake!! tapi kan.... sbb penulisan dia tu bagus mengalahkan reporter tu psl bile org bc towards the end org pun terpengaruh ngn ape yg dia nk kate!!!funny kan???sbb aku pun rase mcm tu!!!

wow...bile aku pk2 balik...Hassan ni bleh jd tools utk mempengaruhi org ramai...wow...aku pk balik..dia ni bleh jd politician lah..wow...aku pk balik...dia ni bleh jd puak pemberonntak gak...huwaaa....harap2 En Hassan Skodeng jgn salah gunakan ability dia.... sbb dia punyer keajaiban mempengaruhi org melalui penulisan dia!!!!


~out~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger