Monday, May 31, 2010

Tabiat Jutawan


 Menarik x tajuk tu??? ahaksss.... ok harini aku nk kongsikan ape yg aku baca dlm buku Adam Khoo : Bagaimana Saya Boleh Menjadi Jutawan.. huhuhu..ni cita2 aku ni...nk jadi jutawan..actually buku ni bkn sekadar bhn bacaaan masa santai jek utk aku... byk yg aku pelajari dr buku ni...so kt sini aku share skit 9 Tabiat Jutawan mengikut kata ADAM KHOO...

Tabiat Jutawan 1: Sentiasa Melakukan Yang Lebih Baik Dari Apa Yang Diharapkan
 "Maksudnya kalo bos bg sales target RM10k sebln, kite mesti dpatakan more than RM10k tu"

Tabiat Jutawan 1: Bersikap Proaktif
" Sentiasa mendahului dalam ape jua keadaan"

Tabiat Jutawan 3: Bertanggungjawab 100%
"Bertanggungjawab terhadap hasil (positif or negatif) dan kekayaan kite (huhuhu..aku ske ayat ni!), jgn salahkan org lain kalo kite gagal"

Tabiat Jutawan 4: Memperlambat Kepuasan (huk huk... jgn otak biru yek! :)
"Jgn terlalu mengikut keinginan nk beli itu ini kalo ade duit, bykkan simpanan dan utamakan keperluan dari kehendak"

Tabiat Jutawan 5: Lakukan Apa Yang Kita Minati
" Yang ni plg besh sebb dia kate..kalo kite nk kerja utk cari duit or kekayaan, pastikan kite buat keje ape yg kite ske, so kite xkan penah boring ngn keje kite pluss...dgn cara tu walaupun kite dah jd jutawan sok kite masih lg tetap bekerja..tp kali ni bkn sbb kite nk jd jutawan dah..sbb kite minat dan mencintai keje kite tu...dlm erti kata yg lebih mudah..KEJE KITE IALAH HOBI KITE"

Tabiat Jutawan 6: Memiliki Integriti
"Haruslah sentiasa jujur dan beretika dln kerja kite, sbb bile kite jujur dan beretika org lain/pelanggan akn sentiasa percaya dgn kite,so depa akn selalu nak berurusniaga dengan kita, ini juga dikatakan pelaburan bijak!"

Tabiat Jutawan 7: Memberi 100% Kesungguhan
"Kalo kite set target utk capai sesuatu, pastikan kite buat sungguh2 hingga ape yg kite impikan tu menjd realiti..bkn sekadar ANGAN2 MAT JENIN"

Tabiat Jutawan 8: Keupayaan Mengubah Kegagalan Menjadi Kejayaan
" Jgn mudah berputus asa, dah gagal, jgn cepat kecewa... belajar dr kegagalan dan ubah kegagalan menjd kejayaan plak. Adam Khoo kate..semua jutawan mmg penah gagal..huk huk..."

Tabiat jutawan 9: Hormati Dan Sayangi Wang
"Jgn membazir wang dgn cara membeli bende bkn2 dah tu x pakai/gune lak!! mesti duit tu sedih kalo kite beli mende yg kite x pakai/gune..mcm kalo kite mkn nasi x abis lah kan?mak selalu kate nanti nasi tu nangis...heeeeeee....pastu Adam Khoo kate..wang ske kalo dia dibranak2 kan lagi...heee....maksudnye...duit ni ske kalo kite gunekan dia utk pelaburan yg menguntungkan lah kan??hik3"

so..itu lah semua 9 tabiat jutawan...errr....korang ade brape tabiat dr 9 ni?kalo aku...aku cume ade 3 dr 9 tabiat kt atas tuh!!!huhuhuhu nk kene capai lagi 6 tabiat tu weih!!!hak hak hak...


go!go!go! ALIN!!!!

2 comments:

  1. lol...i fulfilled all but not a millionaire yet! :_P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...