Monday, April 26, 2010

Adakah anda tahu apa yg berlaku pada anak anda di sekolah?

Pagi td dgr briter kt radio sinar...ade bdk darjah 5 nk terjun dr bagunan sekolah dia...sbb? x tahan kene ejek ngn kwn2... huhuhu..cian..sib baik dpt diselamatkan ngn guru2 dia...aku pun tanye le kak long..."kak..kalo ade org ejek ko kt sekolah..ko nk watpe kak?"...dia jwb..."kalo ade org ejek kakak kt sekolah..kakak tempeleng jek muke dia"...huhuhu...mak dia pun jwb..."hah..mcm tu la anak ibu..jgn mengalah..confront jek!"..

betul ke cara aku ngajo anak mcm tu?ekekkee..aku tingat ms dia sekolah tadika dulu...anak aku yg sulong ni introvert orgnyer...iye la..anak sulung..famili kecik jek..jrg kuor umah n bercampur ngn masyarakat.. x mcm adik cik dia ni..di jg ngn babysitter..heeeeee...kak nor ni orgnyer pramah n rajin bwk anak aku kuor g jengjln..or..at least melepak ngn jiran2 kt tetepi umah dia..plus lagi..kt area umah dia kemain ramai bdk2..so..dik cik mmg dah jd org yg brani..x penakut mcm kakak2 dia yg berdua tu..

berbalik pd citer kakak ms sekolah tadika td...ade skali tu dia ngadu kt aku...ade bdk lelaki ni ske tumbuk dia..tumbuk tau!bkn alah2 nk bergurau!main tumbuk2 lak..so xkan le aku lak nk masuk campur hal bdk ngn bdk ni..kang kalo aku lak yg tumbuk bdk tu..kompom dia kalah kan?ekekeke...so aku pun soft talk le ngn kak long ni..bdk ni mmg x penah melwn..sbb dr kecik mmg aku ajar dia jgn melwn...time tu le aku realise ape yg aku ajar tu silap!...so ms tu aku bgtau dia..ibu nk kakak tumbuk bdk tu balik kalo dia nk tumbuk kakak lgi...plus...aku kate..kalo kakak dpt tumbuk dia balik ibu banjer kakak...wakakkaka...so wut happen?

mmg betol kak long tumbuk balik bdk lelaki tu...hahhaha...dia kate la..bile bdk tu nk tumbuk dia...dia jotos paler bdk laki tu n lari pegi ke cikgu..n bgtau kt cikgu bdk tu nk pukul dia..huhuhu...bagus gak strategi...cikgu pun defend le dia...lgpun bdk lelaki tu mmg terkenal ngn hyperactivenyer...nk wat mcm mn kan?dah nama bdk...so mcm tu la citernyer...

actually kt sini bkn aku nk story sgt psl fighting back ni...tp..sbnrnyer..smangat or sokongan yg bebdk ni dpt dr family..especially parents laa....adakah kite ni bz sgt sampai kite x amik tahu hal anak2 kite kt sekolah?mcm kes td...bdk tu x bgtau ke kt mak dia yg dia kene ejek kt sekolah?pluss...mak dia xde ke bg idea mcm mn utk dia atasi mslh tu? sampai bdk tu x thn n amik tindakan nk terjun bgnan tu? bz sgt ke kite ni sampai x sembnag langsung ngn anak2 psl sekolah?or ape2 citer ttg kehidupan harian dia?huhuhu...briter pg td telah menyedarkan aku...payah tau nk jd parents ni....lagi2 jd ibu...ibu sepatutnyer duk umah uruskan anak2 n umah jek..tp zaman skang ni...ibu pun nk berjaya n bergaya gak...heeeeeeee....so..aku kene la multitasking..dlm pd mengejar kejayaan...aku kene selalu igt...TUGAS HAKIKI aku yg plg utama ialah..jd IBU pd 3 org DELL ANGELS kt umah tu...uhuk2...

 heeeeee...........comei bdk ni kan?tp cian kene pulau ngn kwn2 kt skool..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger