Saturday, April 3, 2010

Susu formula terbaik utk si kecil...

Ade ke susu formula terbaik? hurmm....bile aku duk belek2 kt baby shop tu..mcm samaaa jek seme susu fornula ni...dr segi vitamin2 dia..or nutrition2 yg dia supply dlm susu tu..tp nape rege dia beza2 ek?heeeeeee.... ni seme spesis jenama la...ade yg mahal ade yg murah...kandungan dia sama jek..mahal hanye krn jenama dia beza2...

bg aku jenama ke..rege ke..x penting..yg penting anak aku ske ngn susu tu..korang tau x?adik tu dah 4 kali tuko susu?hehehehe...dr susu bdn..ke susu soya ke susu biase...ke susu perasa vanila..ke susu perasa milo..ke susu perasa madu...heee....sampaikan dia penah jemu dgn seme2 susu tu..n dia melantak air oren sunquick jek tau! risau gile time tu... aku  g jumpe doc...minta nasihat...ape yg doc tu kate?dia tanye..."bdk ni mkn nasi x?" ..mkan... brape kali sehari?plg kurang 3 kali..kdg2 lebih... "in between meals dia ade mkn mende2 lain x?" ade...dia munch beskot, keropok2, coklat...ape2 jek la yg dia bleh mkn... so doc tu sengih jek... "dah tu...puan xyah risau le kalo dia xmo susu...sbb dia dah kenyang ngn mende2 lain.." heeeee....logik la kan?ahaks...tp mcm typical mama, aku ni risau kalo anak x mnyusu...ekekekke....

recently aku tukokan dia susu kpd dupro 1 perasa madu...pengasuh dia kate..adik xmo sgt susu ni...huhuhu...sblom ni dia minum sustagen 1 perasa vanila...nape aku tukokan susu?sbb aritu aku g baby shop cari susu sustagen tp xde..so sbb maleh nk cari tpt lain..aku pun tibai jek la bli susu dupro tu..alaaaaa....kan sama jek nutrition dia..tp nampaknyer..adik xmo lak..heee...aku pakse jek dia abihkan sepeket tu...ekekeke..jgn bazir...kang dah abih..aku blikan le balik sustagen tu...tgk iklan sustagen tu...bdk tu xmo mkn...sampai jdk kecik!wakakakka....tp anak aku x plak..mkn tetap mkn..tp kecik gak!hehehehe...genetik gaknyer...



so..in other words...kite x bleh le nk main blasah jek bg anak kite susu formula ape2 jek kan?heeeeee....bkn sebb kite kene pilih the best susu formula di pasaran tp..kite kene pilih susu formula yg plg sesuai dgn tekak anak kite..as for the nutrition lak..jgn risau..semua sama jek!!!


errrrrrrrr....ni pic susu formula sakit tulang aku...ekekekekke......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger