Friday, April 30, 2010

BULAN PEMBAYAR CUKAI

Bulan April setiap tahun mmg terkenal dgn jolokan April Fool..or kalo kt Malaysia ni..Bulan Pembayar Cukai!heeeeee...korang byr cukai x? hahhhh...kalo gaji bersih selepas ditolak KWSP korang adalah dlm lingkungan RM2500 or more..maknenyer korang dah kene le byr cukai!hahahhaa.....pdn muke..asik2 nk mintak naik gajiii jek..pastu dah asik naik gaji..kene le byr cukai pendpatan lak kan?ahakss...

mcm aku laa....aku dah tahap kene potong PCB (potongan cukai berjadual) bulan2..so aku hanye byr lebihan jek la kalo ade....tp usually mmg xde...LHDN plak yg kene byr balik kt aku...last year depa x plgkan balik lebihan byran kt aku..xtau nape..maybe depa question kot nape aku asik terlebih byr jek..ahaksss....bior ahhh...aku dah tanye kwn aku yg keje LHDN KL dia kate...biasenyer kalo x pulgkan tu confirm dia kene semak semula..ahaks..semak leee......xde mende pun aku nk nyorok...kalo dia semak semula n nampak balik seme hutang piutang aku..kompom dia plak kesian kt aku kan?ahaksss....

so citer psl isi borang BE ni la..(borang cukai laaa)...aku tgk ramai gile yg baru sibuk nk isi hari ni!last day beb!sampaikan xde parking kt bwh tu!utk pengetahuan korang tpt keje aku ni share tpt ngn LHDN..heeee...selalunyer sunyi jek LHDN kt bwh tu..tp bile tibe time 30 April..every year..kompom!xde parking la kalo dtg keje lambat!penuh ngn pelawat2 ke LHDN...depa ni xreti nk wat e-filing dr umah ke?bkn le pyh sgt nk isik e-filing tu....tp kalo korang isi last minit mmg le jem server LHDN tu!tu yg dtgnyer komen depa kate server slow la..bla..bla..bla...padahal..server dah sesak bile berjuta2 org nk access mende alah tu!last solution..tu yg reramai lak g serang LHDN!mangse nyerrrrr?aku la..sebb x dpt tpt parking harini!huhuh..kene parking jauh nun..panas lak tu arini aku nk menapak!cessssss.....

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger