Monday, April 12, 2010

Coretan laguku utk mu :D


Hari ni aku dgr lagu wali band..nguhahaha..klako ek grup tu..aku ni bkn le spesis yg lyn lagu sgt pun..jrg pun dgr lagu...aku lebih ske tgk tv..ehek2..tp pg td aku korek2 tpt CD dlm kete tu ..ade le plak cd wali band ni..buke laaa....ni mesti en dell yg beli ni..dia rajin le melalak kt umah berkaraoke..so aku tekan le...lagu ni..'.kekasih halal'...huwaaaaaaaaa...tajuk dia jek dah menyebat paler hotak aku yg tgh pening2 lalat pepgi....bagus laaa....pastu dgr le beberape lirik dia..antaranye...

Dia gadis berkerudung merah
bawalah diriku padanya
takkan habis ku berdoa
jadi kekasih halalnya
 jadikan diriku halal
memeluk halal menciummu
lekaslah jangan tunda
untuk menjadi kekasih halalku

fuyooo....kagum aku ngn band ni...islamik gitu..mcm tu la nk wat lagu..halal......... nk bg anak2 dgr pun bagus ni... baguih naaaaaaaa.... truskan...agak popular gak grup ni...(heeee...tp aku baru jek la ni dgr pasai grup ni arini)...so aku sebagai pendgr and juga peminat seni tanahair...cewah..mengalu-alukan seme penggiat seni wat lagu2 berunsur islamik mcm ni... elok kan?

kt bwh ni ade info skit ttg WALI BAND ni...masuk ensiklopedia beb depa ni!!!huhuhu

Dari Wikipedia bahasa Indonesia, ensiklopedia bebas

Wali Band
Wali band.jpg
Latar belakang
Lahir Flag of Indonesia.svg Jakarta, Indonesia
Genre Pop
Tahun aktif 2008 - sekarang
Perusahaan rekaman Nagaswara
Anggota
Faank
Apoy
Tomi
Ovie
Nunu
Wali Band merupakan grup musik asal BLORA yang berdomisli di kapuk,cengkareng. Grup musik ini dibentuk pada tahun 2008. Anggotanya berjumlah 5 orang yaitu Faank (vokal), Apoy (gitar), Tomie (drum), Ovie (kibot), dan Nunu (bass). Semua personil band ini adalah lulusan pesantren dan sebagian merupakan alumnus UIN Syarif Hidayattullah Jakarta. Album pertamanya ialah Orang Bilang dirilis pada tahun 2008. Band ini umumnya bergenre pop dengan sedikit sentuhan irama melayu dalam lagu-lagu mereka.

 huhuhu..korang tgk tu..lulusan pesantren!korang tau ape tu pesantren?huhuhu...aku pun x tau..tp aku pun wat le search skit kt tenet...oooooooooo..patut hape..pasentren tu maknenyer...

Pesantren is moslim traditional school in Indonesia run by religious leaders or Islam organizations; which taught mostly Islamic subjects. It usually, build its own dormitory for the students.

tu dia........ sekolah agama bebbbbbbb...wakakkaka....seme scholar bebbb....baguih la mambang2 ni..ekekek...pehtu ade yg dr UIN Syarif Hidayattullah Jakarta..uhuk2..tu Universiti Islam negeri..kt jakarta...huwaaa...so..sbnrnyer depa ni ala2 Raihan la kt Mesia ni kan?huhuh..aku ni peminat Raihan tau!depa ni merevolusikan lagu2 nasyid ke arah musik2 atau genre2 yg org2 mude ske..bkn lah nasyid mendayu2 yg dolu2 tu!...


I VOTE FOR ISLAMIC MUSIC!!!!yipppppiiiiiiiiiiiee!!!!!!I LIKE.......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...