Thursday, April 15, 2010

Khasiat Lampu Garam bukit..

Semlm ade student pomot lampu garam bukit...huhuhu...lama gak tau psl mende garam bukit ni...tp nk beli selalu x jd..sbb mhl woooooooo!!!!!!...heeeee...dah le aku ni dekut orgnyer...ekekkekek.....so smlm ni aku pun wat le perjanjian jual belinyer ngn stdnt aku ni....hehehhe.....murah weih dia jual...aku survey kt tenet mhl2!byk khasiatnyer garam bukit ni...kt sini aku nk share skit maklumat kesihatan ni...sile bc ye..akku pun menceduk jek ni...ekekkeke...(ihsan dr http://garambukithimalaya.blogspot.com)

Kebaikan Garam Gunung
1.mengimbangkan tekanan darah
2.meleraikan gumpalan sel-sel darah merah
3.meningkatkan kandungan oksigen dalam tubuh
4.menganjalkan saluran darah kita
5.melarutkan sebarang pengumpulan kalsium dalam darah
6.membekalkan zat mineral berbentuk ionik yang seimbang
7.melaraskan kelancaran sistem saraf
8.membantu pembaharuan semula sel-sel
9.membantu pergerakan otot-otot usus
10.keseimbangan mineral mensinergikan sistem metabolik dengan lebih sempurna
11.Menyelesaikan masalah kesihatan yang berpunca dari ketisakseimbangan mineral
12.membantu penyerapan vitamin dengan lebih sempurna
13.boleh membantu dalam penyembuhan penyakit kulit
14.membantu menguatkan tenaga batin
1. Garam Masakan
sebagai perisa makanan dan minuman.(amalkan waktu pagi (sebelum sarapan) dan malam sebelum tidur setengah sudu kecil. Kebaikannya : meneutralkan segala masalah dalaman (kencing manis,darah tinggi,gaut,resdung dan lemah tenaga batin)
2. Garam Rendaman Kaki
- Cara penggunaan garam rendaman kaki (amalkan seminggu sekali)
- Sediakan air suam paras buku lali, masukkan 2 sudu besar garam. Kacau ikut lawan jam, rendam kaki selama 30 minit. Kebaikan : Menyegarkan kai dari kebas-kebas, lenguh-lenguh,gaut, tapak kaki pecah-pecah, kaki berbau.
- Melancarkan perjalanan darah, mengurangkan toksid, lemak/kolestrol di samping mengaktifkan perjalanan darah.
3. Garam Lampu
Cara penggunaan garam lampu,Lampu hendaklah dipasang 24 jam dan ia mengeluarkan ion-ion negatif yang mampu membunuh bakteria dan membersihkan udara.
Kebaikan :
- Menghilangkan bau busuk dan kurang menyenangkan dengan cepat.
- Melegakan resdung,migrain, sakit kepala, demam panas, asma batuk dan selesema
- Menjadikan tidur anda lebih lena serta segar apabila bangun dari tidur.
- Mengurangkan serangan asma, bebas dari gangguan nyamuk dan serangga kecil
Explosion 1: Hanya RM12.00- Membebaskan segala ancaman radiasi radioaktif yang dikeluarkan oleh peralatan letrik.
- Jarang mengidapi demam, batuk dan selesema.
4. Garam Jilatan Ternakan Ruminan (Lembu,Kambing dll)
- sebagai sumber mineral tambahan. sila lihat nota sebelum ini berkaitan ternakan ruminan.


hahhh...tu dia..bagus kan?pulaknyer anak aku yg tua tu skang ni aku tgk mcm stress lak..iye la..thn ni kan dia UPSR..asik demmmmmmmmmmm jek....kalo demam tu kompom doc bg dia MC sampai 2 hari..aku kalo demm pun dpt MC sehari jek!teruk sgt le tu smpai dpt MC 2 hari!so aku rs elok gak aku bli lampu garam tu..kasi dia tenang skit...hurrmmmm...ni usaha jek....ape2 pun seme dr ALLAH swt kan?

kesian bdk2 sakng...stresss...padahal aku x kisah pun dia dpt brape...alaaaaaa...UPSR jek..kalo ko dpt seme E pun dpt naik tkt 1 kan?huhuhu...hurmmmm...cian2...aku dulu xde stress langsung..blajo memain pun dpt 5A gak...hahahha....sambil tgk TV lagi aku bc buku...pluss...parents aku pun takat sekolah darjah 2 jek...so xde la competition...maybe anak aku ni stress sbb environment kot...cian betol..cuti sekolah kang aku nk ajak dia bercoti lah..ciann kan???sedih la plak....huhuhuhu...

ni hah pic lampu yg aku nk beli...cantik x?murah jek RM60...kalo cari tpt lain ni RM100++ laaaaa....

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger