Friday, April 16, 2010

Sabun mandi garam bukit...

 ni pic sabun garam bukit yg aku gune

semlm stdnt yg jual produk garam bukit tu dtg..bwk le bebrape cth produknyer..lampu yg aku nk tu kene order duluan...so dia tunjukkan satu lagi..sabun mandi garam bukit ni...kekkekeke...rm10 jek dia jual..beso ko!mcm batu..wakakakka...dia kate wat sental bdn bagus ni..dia buang sel2 kulit mati or in other words..daki laa...hahahhaa....so aku pun beli n try...kt bwh ni aku share skit maklumat psl sabun ni..bagus gak tau....

Adakah anda rasa penat atau tidak bertenaga? Ambil masa yang terluang untuk merawat badan anda melalui rawatan mandi garam. Mandian ini juga mempunyai kesan yang sama dengan perawatan pengupasan kulit. Selain itu ia berfungsi untuk menanggalkan sel-sel kulit mati pada badan . Menyahtoksid , melancarkan perjalanan darah . Menghilangkan sakit-sakit sendi dan melegakan keletihan yang di alami oleh badan akibat kehilangan tenaga sebelumnya.
Cara membuatnya :
Sebelum anda melakukan rawatan ini. Sapukan seluruh anggota badan anda dengan minyak zaiton atau sebarang minyak kesukaan anda . Selepas itu gosok badan anda dengan sabun kristal garam . Minyak ini untuk mengganti air .
Nota: sabun garam ini strukturnya kasar dan tidak licin . Biarkan selama 15-20 minit untuk memastikan segala khasiat garam dan miyak meresapi kulit . Setelah itu bilas dengan air . Untuk dapatkan khasiat berterusan jangan campur bahan kimia selepas mandi. Sabun garam kristal ini amat baik untuk menghilangkan bau badan dan ketiak yang bermasalah . Gunakanlah tanpa was-was.
Selepas menggunakan sabun tu . Ambil sedikit minyak zaitun lumur pada sabun kesat daki atau kotoran yang ada pada sabun . Basuh sedikit pada air. jangan terendam dalam air sebab sabun ni mudah cair kalau terendam terlalu lama. Simpan di dalam bekas yang bersih. Jangan letak ditempat yang lembap . Kalau perlu jemur diterik matahari untuk meningkatkan khasiatnya . Kalau ada lampu garam letak dekat lampu garam dan biar ia kering sendiri.Rawat badan anda melalui rawatan mandi garam. Mandian ini juga mempunyai kesan yang sama dengan perawatan pengupasan kulit. Selain itu ia berfungsi untuk menanggalkan sel-sel kulit mati pada badan . Menyahtoksid , melancarkan perjalanan darah . Menghilangkan sakit-sakit sendi dan melegakan keletihan yang di alami oleh badan akibat kehilangan tenaga sebelumnya.

aku balik2 bersemangat nk mandi..sebb nk try gosok sabun tu kt bdn..iye la...berkhasiat gitu..perhhhhhhhhh!!!!!!!!!! sakit siottttt...sabun tu keras nk mampus mcm garam beku...mcm nk terkopek kulit aku...aduihhh!!!mangkok betol!rupe2nyer..dia soh aku selet2 kt tapak tgn n ratekan ke seluruh bdn..yg aku lak g gonyoh kt bdn wat mcm sabun mandi biase tu...huhuhuh...mcm nk tertggl kulit bdn aku..bkn kulit mati jek yg tanggal ni..kulit hidup pun mau tggl gak!

tp bile dah gosok2 bdn n mandi gune sabun ni..mcm best la...betol la tu dia kate..berkhasiat..xde la plak aku kemain liat nk bgn pg kan?ahakss...yg plg penting..aku gune sabun keras kematu tu wat gosok tumit aku yg pecah2 ni..ok la..bersih u...pecah2 masih ade la..tp dia dah bersih..selalu tu aku gosok bagai nk rak gune berus pun mcm x bersih jek..semlm aku gosok gune sabun tu..alhamdulillah nampak putih n bersih..menciuttt kan...ahaksss...errr....nk bukti?pic tumit aku x bleh le letak kt sini..ahahhaha...exclusive beb!heeeeeeeeeeeeeeee........... 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...