Tuesday, April 27, 2010

TAHNIAH NUR ATHIRAH!

Huwaaa.... x terkire kembang hati ni..dah rs mcm spongebob la hempedu aku ni..sronok bukan main...heeeee....baru td nur athirah a.k.a kak long announce dia dpt no 2!!!heeeeeeeee....baru dpt no 2 tu..ujian formatif jek lak tu..wakakkaka...ibu dia dah excited..bkn ape...ade peningkatan!..start awal thn haritu ujian formatif 1 dia..dia merangkul tpt ke 4...bile UPPM 1..dia naik..dpt no 3..la ni..ujian formatif 2 dia dpt no 2 lak!huhuhu...kan ke ade peningkatan tuh!la ni..saingan dia cume bdk yg ade kt no 1 tu jek...heeee....td aku tanye dia..ape kelemahan bdk yg duk no 1 tu..cait..satu hape pun dia x tau...yg dia tau..dia dpt no 2...aisey...xde semangat battle betol la anak aku ni..mak nyer plak yg lelebih!ahakss....

aku bgtau dia..ibu nk kakak risik setiap markah bdk yg duk kt no 1 tuh..kene tau..mcm mn nk kalahkan dia..n kene ade strategi utk UPPM 2 which is just around the corner...heeeeeeee...mak dia lak yg nk strategikan nih!ahaks..penyibuk betol!heeeee...thrill n sronok..tingat ms zaman2 skool dulu..best wooo bersaing ni...gile punyer best setiap kali peksa...tp jd bohsan n x best bile dpt no 1..sbb.......dah x belh nk kalahkan sesape..ekekekekek.....sbb dah duk kt no 1..so kene bertahan jek kt situ..bine benteng pertahanan...lg x best bile xde sesape pun nk bersaing ngn kite..syok sendrik jek..aisey.....

dulu ms aku skool mmg xde competition dlm kelas aku...aku duk jek kt no 1 dr awal thn sampai akhir thn..buhsan...iye la..sekolah kg...aku ni lak stdnt transfer dr sekolah bandar..bile masuk sekolah kg..iye pandai sgt!wakakakakak....tp tgk sekolah kakak ni besh...mmg cikgu dia monitor betol peratusan bebdk yg lulus ni...brape pratus dia naik n overall kelas tu ade kenaikkan or not..bagus la sekolah PESERAI ni!x sia2 kakak transfer dr sekolah kg masuk sekolah bandar...

last year ms memula tuko sekolah mmg agak sukar tau dia nk cope..dia kene keje keras..extra hard sbb competition dia bebdk pandai..plus bdk bandar yg mak bapak sure kompom affirmatif hantar tuisyen 24-7 punyer....huuuuu..x mcm sekolah kg dulu..org kg x hantar anak g tuisyen..seme harapkan tuisyen kt skool jek..lgpun..nk kuor ke pekan jauh beb...tu yg depa mls nk hantar tuisyen..termasuklah aku...so yg kt kg tu..kalo pandai..dah mmg nature dia sejak lahir pandai..ekekekke...half of last year aku decide nk tuko kan bebdk ni sekolah bandar..ngn aku2 skali pindah...mmg le...aku la yg hectic..kene amik n hantar n monitor seme sendrik..dulu duk kg ade mak nk diharapkan..aku cume g keje jek...heeeeeeee....bile dah duk bando..haaaaaahhh..pepandai la ko nk hidup!ahaks...tp bile tgk progress sekolah anak2 ni..x nyesal pun..huhuhu....

bg aku sekolah n environement sekolah serta competition yg ade dlm sekolah plus guru2 n plg penting ketegasan guru besar.SANNNNNNNNNGGGGGAAATTTTTTT penting dlm pembentukan ilmiah dan sahsiah anak aku..bkn nk kutuk sekolah lama laaa...cume sekolah kakak yg lama tu mmg agak selowwww dr semua segi..dari guru besar hingga ke guru2 pluss aktiviti2 sekolah yg mcm xde aktiviti pun!uhuk2...yg best kt sekolah lama tu cume makanan kt kantin jek..murah..ahahha..kt kg la katekan...sayur pun org tanam sendrik..ayam pun ternak sendrik tau!sbb tu bleh jual murah.

pjg lak entri kali ni... dah2..nk g kol en DELL...sure dia sronok gak..asik keje jek!!!



ni pic hasil nukilan auntie lizeeeeeeee....tq alizeeeeeeeee..lap u muah2

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger