Monday, April 12, 2010

Demam dtg lagi.......

2-3 hari ni aku berada di kawasan yg xde liputan internet...ekekekke..aku balik kg daaaaaaaaa....kalo duk umah bando dpt tenet free..balik kg..seme xdek..Astro xde...tenet pun xde..so aku pun jlnkanlah aktiviti yg bleh dijlnkan di kg..uhuhu..iaitu cabut rumput, kemas keliling umah..n for sure..tidooooooooo....nguhahahaha....

Tp memandangkan tahap kepanasan hujung minggu yg lalu tu keterlaluan...dgn aktiviti yg aku buat..ehek2..(sbnrnyer kejap jek aku kt luor..byk ms aku duk jek tgk tv kt dlm umah...) maka..terdemam lah aku semlm...huhuhu...sib baik x jangkit kt anak2...harap2 jgn le anak2 yg kene demm...bkn ape..kalo anak2 yg demm..for sure bdn aku pun trk skali le nk melyn anak2...kalo aku jek yg demm..aku lyn le bdn sendrik..heeeeee....xde le org lain nk mragam kt umah tu kecuali aku..uhuk2...(meragam sengsorang je...seme org x lyn..huhuhu..sadis gilek)

ni aku selitkan skit info psl demm ni..utk pengetahuan kite bersama....
Demam (juga dikenali sebagai pyrexia atau hiperthermia terkawal[1]) merupakan isyarat perubatan biasa dengan ciri-ciri peningkatan suhu melebihi julat biasa 36.5–37.5 °C (98–100 °F) disebabkan peningkatan pada titik set pengawal suhu badan .[2] Peningkatan pada titik set ini mencetus ton otot dan menggigil.
Ketika suhu badan meningkat, terdapat rasa sejuk umum sungguhpun suhu badan meningkat. Sebaik sahaja tahap suhu baru dicapai terdapat rasa panas. Demam merupakan satu tindak imunisasi balas yang cuba menangani jangkitan bacteria atau virus. Demam boleh dicetuskan oleh pelbagai keadaan dari selamat kepada potensi serius. Kecuali demam yang tinggi, rawatan biasanya tidak diperlukan, bagaimanapun, ibuprofen adalah berkesan bagi menurunkan suhu badan.
maklumat diatas diceduk dari http://ms.wikipedia.org/wiki/Demam

so aku ade seme ciri2 tu...suhu bdn naik..(aku dah cek td gune termometer adik), rs gigil, otot2 sengel2..tp actually demm  ni baik kan?dia tgh nk lwn virus yg sedang menular dlm body aku ni..uhuk2...ape pun..aku x amik ibuprofen tu..aku cume amik vit C jek...jd laa....bdn aku x bleh diajarkan menerima drugs sgt...so gune vit C jek la..harap2 dia dpt membantu imunisasi bdn aku melawan virus...huhuh..go!go!go!

 Maklumat diceduk dr http://www.shine.com.my


so harini...keje gak..dgn tahap kepnsn bdn yg agak luar biase dr biase...heeeeee...tp disebbkan aku maleh nk ganti kelas..aku masuk jek kelas...sib baik silibus dah abis..cume tgl ngadap bdk2 punyer presentation jek...muke toye n layu dihujung mekar..ehek2... harap2 hari ni cepat lah berlalu supaya aku dpt cepat balik n tido lg kt umahhh..............zzzzzzzzz........

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger