Tuesday, June 22, 2010

Hujan & Kemalangan Jalan Raya....

Hujan menderu start dr alarm aku bunyik jam 5.30am...huhuhu...ape lg...aku bkn trus bgn...tarik slimut lagi lah!peluk adik..sambung tido...hahahha...tp sbb harini aku keje...so xde le best sgt nk tido..sbb otak ni asik takot terlmbat bgn jek..ngahahha...

Tp anak sulong aku yg rajin tu dah bgn...5.30am...alarm aku yg bunyi..dia yg trus bgn n siap2 gosok baju...siap gosokkan baju keje aku skali..negehhehe...maknyer plak...masih mls2 lagi atas katil...hukhuk...6.30am baru betol2 bgn.... ckp kt kak long.."harini kite g skool lambat skit lah..hujan lebat tuh!'...heeeeeeee....padahal mak dia yg maleh  nk kuor sbb hujan...

Jam 7.00am baru kuor dr umah...hujan masih lebat gak.... tgk kt depan..fuhhhhhhhh...beratur kete!!! nk turun dr bukit jek mkn ms 6 mins arini!! seme org rupenyer pakat2 kuor lambat mcm aku!!huhuhu..hampes tol! sampai kt trafik light tu..jam plak...apesal....le plak bleh jem..selalu hujan pun xde la sampai jem pun!!!

rupe2 nyer ade eksiden...huhuhu....kete GEN2 dok sondol kete HONDA CIVIC... kete GEN2 tu kemek truk gak depan dia...kete HONDA tu...mcm xde ape2 jek...ahakss.... tp aku rs mesti kete GEN2 tu laju..sbb bile tgk gaya kemek tu..mmg mcm impak dr momentum yg agak laju lah kan...huhuhu

Aku agak mesti dia tergesa2 nk g keje tu..maybe dah lambat kot...tu yg menonongggggg jek..lgpun time2 hujan ni..pandangan kite pun agak terbatas ... so ramai yg jln selow...plus..jln raye agak licin..so kalo tekan brek pun..maybe x seefektif ms hari x hujan...huhuhu...cian pd yg terlibat ngn eksiden...kompom susah hati...

Dtg opis...dgr lak citer...kwn aku pun eksiden gak...kemek tepi kete kene langgar ngn kete yg silap masuk lorong....waduh2..sib baik x sampai mengorbankan nyawa...time2 hujan mmg selalu jek berlaku eksiden kecil-kecilan ni... kecik2 pun..kene kuor duit gak beb!!!!

Dulu EN Dell penah eksiden..ms hujan gak.. dia naik motor...amik .ko!!! melecet dr atas bahu sampai ke lengan dia..guling2 kt jln raye..sib baik xde kenderaan lain kt area situ..mlm plak tuh!!..eksiden ngn lubang yg bertakung ngn air...hak2..yg dia pegi langgo air tu nape..dah aku kate...kalo time hujan tu..kalo bleh elakkan le lopak air...sbb kite x tau samada lopak air tu ade lobang ke just lopak air bese2 jek...cian dia..kebtlan lak ms dia eksiden tu aku kene g kursus..so after balik dr kursus tu baru tau..tu pun sbb aku pasan nape bahu dia melecet....


so..time2 hujan ni..berhati2 lah...x kire le kite ni pemandu ke..or penumpang...still..berhati2 lah di jln raye ye!!

3 comments:

  1. penah tayar kete masuk lubang sedalam hampir 1meter mase hujan lebat time nk carik parking...xpasan ade lobang tu...nasib baik lobang tu xbesar, kalo tak sure terbenam kete...cume tayar depan je yg terbenam...bumper penyelamat keadaan...tak pasal2 kne panggil bangla2 kt kedai berdekatan utk angkat kete tu hahaha...

    hati-hati la memandu dalam hujan!

    ReplyDelete
  2. penah excdent elak tong sampah....bonceng motorsikal...bw cousin lg...pas tu kitaorg gelak secara berjemaah lak tepi tong sampah tu...pemilik tong sampah tu upenya tgh tgk kitaorg jatuh...utk cover line...dgn pantas kitaorg bgn balik pas tu bonceng motor tu bw balik umah....pas sehari tu baru nmpk lebam kat kaki....pengalaman yg xleh dilupakan..

    ReplyDelete
  3. ahakss....kdg2 eksiden kecil-kecilan ni selalu membuatkan kite tawe bile tingat...ape2 hal pun..be careful ms drive..x kire le drive ape pun waima beskal pun!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...