Monday, June 28, 2010

Rambut Rosak??

Rambut korang mcm mn?
Kerinting? Lurus? Wavyy?? Berketak2??
Penah x alami masalh rambut gugur or rambut bercabang or 
rambut kering tahap mcm dawai?
hah...rambut aku spisis yg lurus... tp semenjak dah tua2 ni..
pehtu campor lak ngn mls nk menguruskan rambut...
hamik ko..rambut aku jd mcm ni..
.......
..........
hah...lebih kurang le tu..cume yg atas ni terover buruk lak dr rambut aku.. hak hak..

lagi memburukkan keadaan rambut aku ni berbuah2 n bercabang2..
waduh2...
tu la kesannyer kalo dah mls sgt nk sapu bby oil kt rambut
or tahap mls sgt nk bg conditioner kt rambut...
kalo aku bg syampoo kt rambut pun dah kire baguih weih...ngehhehehe...

so..actually walaupun rambut aku ni mmg tahap cerewet...
aku ade petua utk cantikkan rambut...ngahahha...

penah dgr psl daun lidah buaye??
mcm ni rupe dia...
......
.......
hah..mcm nilah rupe dia...

tanam le kt umah..snang jek nk idup..
plus...dia ni bagus utk rambut tau!!!
amik pokok ni..pastu lendir dia tu..korang wat gosok2 kt rambut...mcm syampoo..
direk jek tarok kt rambut...kompom..rambut tu akan kembali lembut...
mcm pakai conditioner...malahan lg elok sb xyah nk gune syampoo lg dah..

lendir dia ni bagus gak tau utk gosok muke yg ade jerawat 
or kalo korang ade mslh kulit kering sbb mls nk minum air suam...
nguahhahah...aku le tuh...

pokok ni le penyelamat rambut aku...
heeeee....aku carik dia ni bile aku rase rambut aku dah tahap buruk sgt...
or..muke aku dah tahap mengelupas ngalahkan org yg gune produck bleeching lak
effect dia agak sudden gak tau...gune le kerap selama 3 hari...
pagi, tghari, ptg, mlm...korang gonyohhh jek rambut or muke korang ngn lendir dia tu..
kompom cantik berseri2...ngehehhe...
eh.. ni bkn rekaan tau!!! first hand experience ni!!

tp...mcm biase le...kene rajin...
kalo takat buat time2 terdesak jek...
mmg mcm tu gak le jd nyer...

huk huk huk..
~ out~

1 comment:

  1. thnks 4 the tips... :)

    hehe...nk g rembat lidah buaya umh sebelah dulu...baru leh try...(^_^)

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    BLUEBERRY CHEESE TART

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...